EN

Сеад Казанџиу

1987, Фиер, Албанија

 

Мала куќа, доме сладок доме, 2014

350 гипсени и со акрилик боени куќи, секоја 5 х 5 см

Аквизиција: Подарок од уметникот

Инвентарен бр.: 5277

1928, Хартфорд, САД – 2007, Њујорк, САД

 

Прави линии во четири насоки и сите нивни можни комбинации (IV), 1973

Бакропис на хартија, сет од 15 графички листови, секој 26,7 х 26,7 см

Едиција од 25 копии со 10 а.о.; Издавач: Parasol Press, Ltd., New York, Печатар: Crown Point Press, Oakland; сигнирано на позадината на секој лист: Lewit S

 Аквизиција: Подарок

 Инвентарни бр.: од 03154 до 03169 (03157)

 

Биографија

Соломон „Сол“ ЛеВит е американски уметник кој се поврзува со концептуалната уметност и минимализмот. ЛеВит стана познат во доцните 1960-ти години со неговите ѕидни цртежи и „структури“ (термин што тој го претпочиташе наместо „скулптури“), но беше плоден во широк спектар на медиуми, вклучувајќи цртање, графика, фотографија, сликарство, инсталација и уметнички книги. Тој е предмет на стотици самостојни изложби во музеи и галерии ширум светот од 1965 година. Првата биографија на уметникот, „Сол Левит: Животот од идеи“, од Лари Блум, беше објавена од Веслејан Универзитетскиот Прес во пролетта 2019 година.

Краткиот увод во биографијата е превземен од англиската Википедија според лиценцата Attribution-ShareAlike Creative Commons License.

Текстот во целина е достапен на: wikipedia.org/wiki/Sol_LeWitt

 

Кент, Велика Британија

 

Семиња на промени2019

Амбиентална инсталација, дрво, метал, ултравиолетово осветлување, стакло, почва, подлога од зелен покрив и капиларни подлоги, диви цвеќиња и печатени велови 

Аквизиција: Подарок

Инвентарен бр.: 05278

 

Ден Тарнер е уметник и едукатор од Лондон, Ром роден во Кент. Дипломирал на отсекот за скулптура на Уметничката школа Сент Мартинс во Лондон. Работи во различни медиуми, вклучувајќи скулптура, видео и сликарство.

Во фокусот на неговите тематски интереси е интеракцијата помеѓу ромската и мејнстрим културата. Тој е заинтересиран за тоа како човечкиот живот може да се дефинира и архивира преку предметите што се направени и како овие објекти комуницираат низ времето, преку заедничка „материјална“ култура и како тие ја артикулираат таа култура пред пошироката публика, и особено во врска со Ромската заедница. Тој ја гледа својата уметност како рекултивација на јавниот простор – каде што некогаш постоеше видливо присуство на Ромите, сега има отсуство. Тој верува дека има потреба да се ресетира трансакциската рамнотежа помеѓу патникот (номадот) и непатникот, да се воспостави дијалог и да се сменат вкоренетите ставови.

Со користење на трансакциски објекти кои имаат значење во двете култури, Тарнер испитува како културите на циганите, ромите и патниците (номадите) се среќаваат и комуницираат со доминантната култура. Работејќи со мапи за миграција на ромските дијаспори и користење на традиционални занаети и занимања, како што е билкарството, изработката на штипки и дрвени цвеќиња и раскажувањето на среќата, Тарнер ги преобмислува Ромите во минатото, сегашноста и иднината за да го оспори погледот на мејнстрим културата за нашите ромски идентитети.

Превземено од вебстраната: danturnerartist.com/about/

1983, Скопје, Македонија

 

Портрет на Ром, 2016

Пастел на хартија, 110 х 75 см

Аквизиција: Подарок од уметникот

Инвентарен бр.: 05276

1965, Сараево, Босна и Херцеговина

 

Таму долу каде што духот се среќава со коската (2), 1995 (тековен проект)

Серија од три фотографии, 30 х 42 см.

Аквизиција: Подарок од уметникот

Инвентарен бр.: 05275 (2)

 

Нихад Нино Пушија е фотограф со седиште во Берлин. Роден во Сараево, Босна, во 1965 година, студирал новинарство. Потоа, тој работи како приправник фоторепортер и фото илустратор за босанскиот независен дневен весник Ослобоѓење во Сараево. Пред да се пресели во Берлин во 1992 година, работи на фото проекти и студира во Англија, Белгија, Италија и САД. Во 1994 година тој беше на чело на проектот „Zyklop foto fabrik“ (Фото фабрика на Киклоп) во Германија, во кој учествуваше група млади уметници кои беа принудени да ги напуштат студиите поради југословенската војна. Во проектот, кој беше поддржан од Кунстамт Кројцберг и НГБК, тие ги истражуваа темите на Босна, бегалците, решавањето конфликти, интеграцијата и Ромите во Европа. Пушија присуствуваше на часовите на Марина Абрамовиќ на Академијата за уметности во Брауншвајг во 2001 година и изложуваше во Изгубениот рај, првиот ромски павилјон на Венециското биенале во 2007 година.

Избрал да живее и работи во Берлин бидејќи открил дека не постои друга метропола на светот во која две поделени половини се обидуваат повторно да растат заедно. Обидувајќи се да ја долови и поделбата и спојувањето на источниот и западниот блок, тој го истражува Берлин како микрокосмос од улици, штандови за храна и клупи во парковите – бидејќи промените постојано се во тек. Во тој контекст, лицата на неговите фотографии стануваат проекции на настани. Тој смета дека фотографијата е медиум за (повторно) стекнување на идентитетот и сликата за себе, и за себе како уметник и за неговите субјекти.

Со цел да ги пренесе сопствените искуства како дел од една целина, неговите портрети на Роми доловуваат бројни уникатни лични приказни. Овие фотографии на поединци стануваат дефинирачки документарци за цели групи луѓе. Уметничката цел на Пушија е да го бара микрокосмосот во кој живее и работи, така што добиените фотографии ќе им пркосат на нејасните генерализации на неговата околина и секојдневниот живот.

Извор: romarchive.eu/en/collection/p/nihad-nino-pusija-1/

Рома Џем Сешн Уметнички Колектив (Мустафа Асан, Мо Динер, Милена Петровиќ), Швајцарија

 

Отворена ромска култура (3), 2021

Сет од четири дигитални постери, 70 х 99 см.

Аквизиција: Подарок од уметниците

Инвентарен бр.: 05274

1965, Вортинг, Велика Британија

 

Ромска амбасада во Британската амбасада – Македонија, 2023

Дигитална фотографија; дигитален отпечаток на платно, 37.9 х 50 см.

Аквизиција: Подарок од уметницата

Инвентарен бр.: 05273

 

Биографија

Дилејн Ле Бас екстензивно излага во Обединетото Кралство и на меѓународно ниво, вклучително и на Меѓународниот фестивал за единствена уметност, Рокевер, Франција; Американскиот музеј за визионерска уметност во Балтимор, САД, Транзиционата Галерија и Биеналето во Прага во 2005 и 2007 година. Во јуни 2007 година нејзино дело беше вклучено во првиот ромски павилјон на Венециското биенале во 2007 година. Ле Бас учествува и на Тркалезна МАСА: 9-то Биенале во Гвангжу, Јужна Кореја во 2012 година.

Превземено од англиската Википедија во согласност со Attribution-ShareAlike Creative Commons License.

Текстот во целина е достапен на: https://en.wikipedia.org/wiki/Delaine_Le_Bas

 

1987, Урошевац, Косово

 

Лаењето на облаците не ги повредува кучињата, 2022

Натпис од заварено железо и скршено стакло, 60 x  840 см.

Аквизиција: Подарок од уметникот

Инвентарен бр.: 5308

1898, Лотон, Филаделфија, САД – 1976, Њујорк, САД

 

Црвен полигон, 1961

метал, црвена маслена мат боја

мобилна скулптура со променливи димензии

Аквизиција: Донација, 1964

Инвентарен. бр.: 00999

 

Во 1964 година, првиот директор на Музејот на современата уметност, Борис Петковски, се обрати со писмо до Калдер со молба да подари едно дело на новоформираната институција. Одговорот набрзо пристигна и во него беше потенцирана желбата за директен контакт. Така следната година Петковски го посетува Калдер во неговот ателје во селото Саше (Франција) при што се определува за еден од неговите мобили. Калдер беше изненаден од неговата скромност и му понуди уште едно негово дело – гваш кое го посвети на градот Скопје.

Биографија

Александер Калдер (22 јули, 1898 – 11 ноември, 1976) е американски скулптор познат по своите иновативни мобили (кинетички скулптури придвижени со мотор или со водушни струења) кои се базираат на случајност во нивната естетика, и истовремено по своит статички „стабили“, како и по неговите монументални скулптури за јавен и отворен простор. Калдер претпочитал делата да не се подложни на анализа, велејќи дека „Теориите може да се добри за самиот уметник, но тие не смеат да бидат достапни за другите луѓе“. 

Краткиот увод во биографијата е превземен во преведена форма од англискиот текст во: Wikipedia и Attribution-ShareAlike Creative Commons License.

Целиот текст за животот и делото на Калдер може да се прочита на англиски јазик на: wikipedia.org/wiki/Alexander_Calder

1915, Чита ди Кастело, Италија – 1995, Ница, Франција

 

Бело С- 64, 1964

мешана техника на лесонит, 38 x 92 cm

Аквизиција: Донација, 1966

Инвентарен бр.: 01078

 

Благодарение на ангажманот на Националниот комитет на пластичните уметности од Рим, а особено на контактот на галеристот и сликарот Марио Пенелопе со Алберто Бури, во 1966 беше добиена сликата “Бело С-1964”.

Биографија

Алберто Бури (12 март, 1915 – 13 февруари, 1995) е италијански ликовен уметник, сликар, скулптор, и лекар, кој живеел во Чита ди Кастело. Тој се поврзува со материјалноста на европската уметност на енформелот, а својот стил го опишува како полиматеријалистичко. Неговото дело се поврзува со спацијализмот на Лучио Фонтана и со енформелот на Антони Тапиес, а неговото влијание е значајно и за развојот на повоената уметност во Америка (Роберт Раушенберг) како и на европската уметност.

Краткиот увод во биографијата е превземен во преведена форма од англискиот текст во: Wikipedia според лиценцата Attribution-ShareAlike Creative Commons License.

Целиот текст за животот и делото на Алберто Бури е достапен на англиски јазик на: https://en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Burri