„Ричард Дикон е скулптор чија повеќедецениска скулпторска практика претставува впечатлив и препознатлив пример за континуирано преиспитување на смислата и значењето на константите и конвенциите на западноевропската скулпторска традиција, како и нивно редефинирање и реконцептуализирање во рамките на современата скулптура и уметност.
* * *
Скулптурите на Ричард Дикон на уникатен начин поврзуваат три главни елементи: доминантниот концепт на наследството на модернистичката скулптура, кој се фокусира на автономијата на уметничкото дело и неговата материјалност; прецизните процедури на машинско-конструктивната естетика (Дикон е производител, а неговите скулптури се фабрикација); и постмодерната
алегоријалност, која вклучува сугестивност на формата и материјалот, како и на насловите на скулптурите, улогата на јазикот во (дезин)информациите, произволноста во јазикот. Наместо да го заврши проектот на модерноста, делото на Дикон продолжува со своето истражување. Во исто време, таа отелотворува постмодерна критика, парадоксално пародирајќи и деконструирајќи ги модернистичките елементи преку нивно инкорпорирање и реинтерпретирање.
* * *
Изложбата ги опфаќа циклусите скулптури на Дикон со мали и средни димензии, изработени во дрво: UV84DC (UW84DC) и Во шумата (Дух, Мечка, Мала мечка, Лилјак и Ѕвер / In the Woods (Ghost, Bear, Small Bear, Bat, Beast)), нерѓосувачки челик: Одење (Tread), и глазирана керамика: Сочинето од ова (Made of This), создадени главно во текот на оваа и минатата година, како и серија дигитални принтови на полиестер – зголемени цртежи направени во апликацијата Notes на iPhone: Втор мотив (Second Motif).
Доследен на својата работна метода, која се одликува со систематски пристап кон материјалот и јасни процедури преку кои материјалот го трансформира во форма, односно во визуелна интерпретација на меандрирачка содржина, и чиј исход е естетизиран предмет со извонредна и софистицирана едноставност, исполнет со значења и асоцијации, со отворени детали за тоа како и од што е направен – Дикон и во новосоздадените серии скулптури продолжува да ги истражува динамичните корелации меѓу формата и перцепцијата, внатрешното и надворешното, масата и просторот, односот меѓу длабочината, површината и структурата, апстрактното и (не)посредното, „фикцијата и фактот“ (RD), како и корелациите меѓу автономијата на зборот и неговите двосмислености од една страна, и од друга страна скулпторската форма како таква и нејзиното преведување во асоцијација, вербален опис, односно формулирање на нејзините можни значења.“
проф. д-р Јасмина Чубрило, извадоци превземени од текстот за каталогот: Richard Deacon, U potrazi za neĉim/Looking for Something, Galerija Dots, Beograd, 2024
Изложбата е реализирана во соработка со Британскиот совет Северна Македонија, Дотс Галерија, Британската амбасада во Скопје и Министерството за култура и туризам.
.