21/06/ 2021
Интервенции: Уметноста на политичката синхронизација
Музејот на современата уметност – Скопје во рамките на Интердисциплинарната програма продоложува со циклусот онлајн предавања под наслов „Без/редие во светот на уметноста“.
Предавањето на Клер Бишоп, овозможува историска и теоретска анализа на „интервенцијата“ како уметничка стратегија, дефинирајќи ја како самоиницијативен и нарушувачки акт во јавната сфера (сфатена како физички и виртуелен простор). За „интервенцијата“ најважен е политичкиот тајминг, идеја која Клер Бишоп ја теоретизира како форма на конјуктурна анализа (пристап втемелен на автори како Грамши и Хол) и медиумската циркулација.
Првите појави на овие делувања се во Латинска Америка кон крајот на 1970-тите, кога слабеењето на диктатурите овозможуваат уметниците да го искористат јавниот простор и медиумите во момент на сеопшта политичка неизвесност. Интервенциите како уметничка стратегија повторно се појавуваат од 2010 година како одговор на возобновувањето на десничарскиот национализам кој е придружен со нови форми на активизам и несогласувањa (Русија, Куба, САД). Преку овие делувања се покренуваат прашања во врска со (1) можноста интервенциите да се спротивстават на изобличувањата и дисторзиите во медиумите (2) вредноста да се нарушува и да се прави трансгресија во однос на хомогенизирањето од алтeрнативните десни движења и (3) воспоставување на модел на уметник кој е привилегиран преку уметноста на интервенциите.
Клер Бишоп e професорка по историја на уметност на The Graduate Center, CUNY во Њујорки се смета за оригинален мислител и креативен толкувач на современата уметност. Има докторирано на универзитетот Есекс во 2002. Нејзината дисертација издадена како ,,Инсталациона уметност: критичка историја“ станува неопходен ресурс за секој кој има интерес во опсегот на оваа тема, а нејзиното едитирано издание „Партиципиација“ е вреднувано како исклучително дело. За книгата „ Артефицијални пеколи: партиципативната уметност и политиката на набљудувањето“ (2012) ја добива престижна награда за уметничка критика Frank Jewett Mather во 2013 година. Бишоп е авторка и на два влијателни есеи, „Антагонизам и релационата естетика“ (објавено во спианието Октомври, 2004 година) и „Општествениот преврат: Соработката и нејзините недостатоци“ (Артфорум, 2006). Нејзините книги и написи се преведени на повеќе од дваесет јазици. Бишоп е уредник и сорабтник на списанието „Артфорум“.
Автор на проектот Без/редие во светот на уметноста е Тихомир Топузовски.
МСУ ЛЕТНО КИНО – Урбани пејзажи од ‘60-ите на филм
Четврток, 18/07/2024, 21:00
МСУ летно кино - 20 дена во Мариупол
Четврток, 27/06/2024, 21:00
Јасмина Цибиц: презентација
Петок, 28/06/2024, 20:00
МСУ Летно Кино - Меѓу присуство и отсуство
Четвртoк, 13/06/2024, 21:00