1898, Лотон, Филаделфија, САД – 1976, Њујорк, САД
Црвен полигон, 1961
метал, црвена маслена мат боја
мобилна скулптура со променливи димензии
Аквизиција: Донација, 1964
Инвентарен. бр.: 00999
Во 1964 година, првиот директор на Музејот на современата уметност, Борис Петковски, се обрати со писмо до Калдер со молба да подари едно дело на новоформираната институција. Одговорот набрзо пристигна и во него беше потенцирана желбата за директен контакт. Така следната година Петковски го посетува Калдер во неговот ателје во селото Саше (Франција) при што се определува за еден од неговите мобили. Калдер беше изненаден од неговата скромност и му понуди уште едно негово дело – гваш кое го посвети на градот Скопје.
Биографија
Александер Калдер (22 јули, 1898 – 11 ноември, 1976) е американски скулптор познат по своите иновативни мобили (кинетички скулптури придвижени со мотор или со водушни струења) кои се базираат на случајност во нивната естетика, и истовремено по своит статички „стабили“, како и по неговите монументални скулптури за јавен и отворен простор. Калдер претпочитал делата да не се подложни на анализа, велејќи дека „Теориите може да се добри за самиот уметник, но тие не смеат да бидат достапни за другите луѓе“.
Краткиот увод во биографијата е превземен во преведена форма од англискиот текст во: Wikipedia и Attribution-ShareAlike Creative Commons License.
Целиот текст за животот и делото на Калдер може да се прочита на англиски јазик на: https://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Calder
1915, Чита ди Кастело, Италија – 1995, Ница, Франција
Бело С- 64, 1964
мешана техника на лесонит, 38 x 92 cm
Аквизиција: Донација, 1966
Инвентарен бр.: 01078
Благодарение на ангажманот на Националниот комитет на пластичните уметности од Рим, а особено на контактот на галеристот и сликарот Марио Пенелопе со Алберто Бури, во 1966 беше добиена сликата “Бело С-1964”.
Биографија
Алберто Бури (12 март, 1915 – 13 февруари, 1995) е италијански ликовен уметник, сликар, скулптор, и лекар, кој живеел во Чита ди Кастело. Тој се поврзува со материјалноста на европската уметност на енформелот, а својот стил го опишува како полиматеријалистичко. Неговото дело се поврзува со спацијализмот на Лучио Фонтана и со енформелот на Антони Тапиес, а неговото влијание е значајно и за развојот на повоената уметност во Америка (Роберт Раушенберг) како и на европската уметност.
Краткиот увод во биографијата е превземен во преведена форма од англискиот текст во: Wikipedia според лиценцата Attribution-ShareAlike Creative Commons License.
Целиот текст за животот и делото на Алберто Бури е достапен на англиски јазик на: https://en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Burri
1928, Париз, Франција – 1999, Туртур, Франција
Глава на жена, 1960
колор литографија, a.о., 72 x 52,5см
Едиција: а.о., потпишана д.л. E.A.; д.д. Bernard Buffet
Аквизиција: донација
Референтен бр.: 00701
Биографија
Бернар Бафе е француски сликар, графичар и скулптор, кој создал разновиден и обемен опус. Неговиот стил е исклучиво во рамките на фигурацијата. Уметникот уживаше светска популарност на почетокот на неговата кариера, но подоцна беше избегнуван од уметничките експерти. Неговото дело е денес повторно актуелно. Дела на Бифе можат да се видат во збирките на најголемите светски музеи, како Музејот на модерна уметност во Париз, во Тејт Галеријата или во Музејот на модерна уметност во Њујорк.
Краткиот увод во биографијата е превземен во преведена форма од англискиот текст во согласност со: Wikipedia Attribution-ShareAlike Creative Commons License.
Целиот текст за животот и делото на Бернар Бифе е достапен на англиски јазик на: https://en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Buffet
1933, Модена, Италија
Италијански пејзаж 2, 1975
Фотографија во боја на хартија, 24 x 36cм
Едиција: сигнирана д.л. Italian Landscape; д.д. Franco Fontana ’75
Аквизиција: подарок од уметникот
Инвентарен бр.: 03080
1927, Њујорк, САД
Портрет на поетот Кенет Кох, 1970
литографија на хартија, 760 х 560 мм
Едиција: 170/200; сигнирана д.л. Alex Katz; д.д. 170/200
Аквизиција: донација
Инвентарен бр.: 02872
1909, Стокхолм, Шведска – 1987, Грас, Франција
Литографија бр. 7, 1963, литографија, а.о., 76,5×56,5cm | Графика бр. 33, 1953, бакропис, а.о., 65x51cm | Графика бр. 1, 1957, дрворез, а.о., 66x50cm | Графика бр. 2, 1957, дрворез, а.о., 60x50cm | Планински ѕид, 1957, литографија, а.о., 76×57
1935, Мостар, Босна и Херцеговина
Сина слика 2, 1969
Масло на платно, 138 x 200cm
Аквизиција: Подарок од уметникот
Инвентарен бр.: 01824
1936, Мадрид, Шпанија
Двојка,1965
масло на лесонит, 80 x 100 см.
Аквизиција: Подарок од уметникот
Инвентарен бр.: 01357
1937, Пула, Хрватска – 1993, Сиднеј, Австралија
Eкстерн 13, (пред) 1967
Масло на платно, 84 х 84см
Аквизиција: Подарок од уметникот
Инвентарен бр.: 01482
1899 – 1980
Човечка борба, 1967
алуминиум, 300 x 85 x 85см
Аквизиција: Подарок од уметникот
Инвентарен бр.: 01747
Биографија
Скулптор во метал, роден во Грејвсенд, Кент. Учествува во голем број групни и приредил повеќе самостојни изложби во Британија. Кралската болница и Медицинскиот факултет, Лондон, нарачале скулптура, која е исто така во Градската уметничка галерија во Манчестер и на други британски локации, како и во Југославија и Норвешка. Воткинс извесно време бил морнар, а наутичките инструменти се тема на неговата работа, која била под влијание на американскиот скулптор Дејвид Смит. Ретроспективна изложба има во галеријата Калуст Гулбенкијан, Њукасл на Тајн, 1970 година. Живеел во Њу Барнет, Хертфордшир.
Користен извор: Artists in Britain Since 1945, David Buckman (Art Dictionaries Ltd, part of Sansom & Company)